دلایل تاثیر گذار در بازار مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، افزایش نرخ مسکن در شش ماه اخیر سال به گونه‌ ای رقم خورد که بسیاری از شهروندان دیگر فکر خرید خانه را در رویا‌های خود نیز دنبال نمی ‌کنند. این سرعت افزایش به حدی رسید که برخی با فروش خانه خود در اول هفته نتوانستند مشابه آن را در آخر همان هفته خریداری کنند.

از این رو ورود افرادی که تخصصی در ساخت ‌و ساز و‌ فروش املاک و‌ مستغلات ندارند یکی از دلایل نرخ‌ های عجیب و غریبی است،  که این روزها در بازار مسکن وجود دارد. در حال‌ حاضر قیمتی که برای مسکن عنوان می شود، نرخ واقعی نبوده است و به نظر می رسد خرید در این هرج‌ و مرج به ضرر شهروندان تمام می شود. از این حیث کارشناسان  معتقدند که  قبل از خرید مسکن اندکی صبر می بایست پیشه کرد، چرا که پس از دوره رکود قیمت ‌های غیر واقعی از بین می ‌رود و شهروندان می ‌توانند خانه‌ ای با ارزش واقعی خود را خریداری کنند.

ازجمله مهم‌ ترین دلایل تأثیر گذار در بازار مسکن را می‌ توان موضوع مدیریتی بازار مسکن عنوان کرد.یکی از مشکلات بازار مسکن کشور این است که سازمان‌ هایی که به‌ عنوان بنگاه‌ های اقتصادی، شرکت‌ های مشاوره، آژانس املاک در زمینه خرید و فروش املاک و معامله‌ گری عمل می‌ کنند، سامان کافی را در انجام امورات ندارند. 
ورود افرادی که مهارت خاصی در زمینه معامله گری ندارند یکی از دلایل نرخ‌ های عجیب‌ و غریبی است که این روز ها در بازار مسکن وجود دارد. این موضوع ناشی از مشاوره‌ های نادرست مشاورین املاک خام و بی‌ تجربه نیز می باشد. تورم قیمت ‌ها در بخش مسکن یکی از دلایلی است که موجب رکود صنعت ساختمان بعد از سیکل رونق آن می ‌شود و روی صنایع مولد تأثیر زیادی می‌ گذارد.





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: